جایگاه فلسفه رئالیسم در آموزش وپرورش

مقدمه

 

رئالیسم که در فارسی "واقع‌گرایی" و "اصالت واقع" نامیده می‌شود،

تقریبا نقطه‌ی مقابل ایده‌آلیسم بوده و برای اشیای مستقل از ذهن و

فکرما واقعیت قایل است. رئالیسم، اشیاء را آن‌چنان که هستند،

قبول داردو از تعبیر و تفسیر جهان خارج طبق تجربه‌های شخصی

خودداری می‌کند.

هدف تربیت از دیدگاه واقــع گرایان طبعا در محدوده جهــان مـــادی

مطرح خواهد شد و آماده سازی کودکان و

نوجوانان رابه سازگاری با این جهان مورد توجه قرار خواهد داد.

آموزش وپرورشی موفق نامیده می شود که معرفت لازم برای بقا

وادامه زندگی دردنیای طبیعی رابه محصلان بدهد. این معرفت یا

معلومات ایشان را با مهارتهای ضروری برای دست یافتن به امنیت

و زندگی خوشبخت مجهز می کند.

 آنچه که در این مقاله آورده شده است، چکیده‌ آرای فیلسوفان و

رئالیست‌های غربی است .

 


کلمات کلیدی :رئالیسم، انسان شناسی، هستی شناسی،

شناخت شناسی،  ارزش شناسی، مدیریت آموزشی


ادامه مطلب ........




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد