مشخصات کلی نام در س : فرهنگ وهنر موضوع درسی :تنوع طرح ها مدت تدریس : 90دقیقه پایه تحصیلی: دوره اول متوسطه نام معلم : مریم علیجانزاده تعداد دانش آموز : 30 نفر |
||||||
اهداف کلی دانش آموزان با تنوع طرحها وگلها آشنا شوند . |
||||||
در پایان درس از دانش آموزان انتظار می رود : هدف های جزئی الف – زیبایی های پیرامون خود را بشناسند . (دانشی ) ب- با تنوع گل ها در طبیعت آشنا شوند .(دانشی ) ج- تفاوت وشباهت گلها را توضیح دهند ؟ (درک وفهم ) د- از گلهای مختلف طراحی کنند .(کاربردی ) و- با مشارکت همدیگر طرحی جدید از گلها ارائه دهند . (نگرشی ) |
||||||
روش تدریس نمایشی ،سخنرانی ،(تلفیقی وفعال ( |
||||||
مواد ووسایل آموزشی کتابهای کمک آموزشی ،گچ ، تخته (تخته هوشمند)، پوسترهای نمایشی (تصاویررایانه ای)، کتاب فرهنگ وهنر
|
||||||
مدل کلاس گروه بندی به شکل دایره
|
مقدمه
رئالیسم که در فارسی "واقعگرایی" و "اصالت واقع" نامیده میشود،
تقریبا نقطهی مقابل ایدهآلیسم بوده و برای اشیای مستقل از ذهن و
فکرما واقعیت قایل است. رئالیسم، اشیاء را آنچنان که هستند،
قبول داردو از تعبیر و تفسیر جهان خارج طبق تجربههای شخصی
خودداری میکند.
هدف تربیت از دیدگاه واقــع گرایان طبعا در محدوده جهــان مـــادی
مطرح خواهد شد و آماده سازی کودکان و
نوجوانان رابه سازگاری با این جهان مورد توجه قرار خواهد داد.
آموزش وپرورشی موفق نامیده می شود که معرفت لازم برای بقا
وادامه زندگی دردنیای طبیعی رابه محصلان بدهد. این معرفت یا
معلومات ایشان را با مهارتهای ضروری برای دست یافتن به امنیت
و زندگی خوشبخت مجهز می کند.
آنچه که در این مقاله آورده شده است، چکیده آرای فیلسوفان و
رئالیستهای غربی است .
کلمات کلیدی :رئالیسم، انسان شناسی، هستی شناسی،
شناخت شناسی، ارزش شناسی، مدیریت آموزشی